Σεμινάρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα στις ελληνικές κοινότητες της Ρουμανίας

Στο διάστημα 9-12 Σεπτεμβρίου 2019 στην έδρα της Ένωσης Ελλήνων Ρουμανίας στο Βουκουρέστι πραγματοποιήθηκαν σεμινάρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα στις ελληνικές κοινότητες της Ρουμανίας. Τα εν λόγω σεμινάρια αποτέλεσαν στην ουσία την τρίτη φάση ενός ευρύτερου επιμορφωτικού προγράμματος, καθώς οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να επιμορφωθούν και εξ αποστάσεως μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Synergia κατά το διάστημα 11.12.2018-12.06.2018, αλλά και στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δ.Π.Θ. στην Κομοτηνή κατά την περίοδο 22-26 Ιουνίου 2019.
Η τρίτη φάση του προγράμματος αποτέλεσε όχι μόνο τη συνέχεια αλλά και τη διεύρυνση του πεδίου συζήτησης, προβληματισμού και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ
των εκπαιδευτικών γύρω από το προφίλ, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις δυσκολίες όσων διδάσκονται την ελληνική γλώσσα στη Ρουμανία. Το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε σε διδακτικές προτάσεις που συνδυάζουν τις καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας με τις κοινωνικοπολιτισμικές προσλαμβάνουσες, τα βιώματα και τις εμπειρίες των διδασκομένων στο ρουμανικό πολιτισμικό περιβάλλον.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα στο σύνολό του υπήρξε καρπός της γόνιμης συνεργασίας μεταξύ του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών και της Ένωσης Ελλήνων Ρουμανίας βάσει του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας που έχει συναφθεί το 2016 από τους δύο φορείς. Την επιστημονική επιμέλεια και οργανωτική εποπτεία του επιμορφωτικού προγράμματος είχε η Μαρία Δημάση, Καθηγήτρια και Πρόεδρος του Τμήματος με τη συνεργάτιδά της Δρ. Αγγελική Μουζακίτη μέλος Ε.ΔΙ.Π. Το όλο εγχείρημα είχε την αμέριστη και έμπρακτη στήριξη του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Ρουμανίας και Βουλευτή Δρ. Dragoş Gabriel Zisopol, ενώ καθοριστικός ήταν ο συντονιστικός και οργανωτικός ρόλος της Υπεύθυνης Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Ένωσης κας Ευανθίας Παπαευθυμίου.

Scroll to Top
Scroll to Top