Διδακτορικές Διατριβές και Μεταπτυχιακές Διπλωματικές Εργασίες

Διδακτορικές Διατριβές

Αγοραστός, Γ. (2003). Οι στρατηγικές μάθησης στη συγκρότηση curriculum για τη διδασκαλία δεύτερης και ξένης γλώσσας: Η περίπτωση της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Αλεξανδρή, Α. (2014). Η γραμματική των ονομάτων που δηλώνουν χρώμα στη νέα ελληνική: θεωρία και εφαρμογή στη λεξικογραφία και τη διδακτική της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Αμβράζης, Ν. (2012). The acquisition of subjects in greek as a second language. Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Αντωνίου, Μ. (2017). Η κατανόηση της μεταφοράς στη δεύτερη γλώσσα: πειραματική διερεύνηση σε Ρώσους και Άραβες μαθητές της Ελληνικής. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Βασιλάκη, Ε. (2006). Κατευθυντικές λεκτικές πράξεις: θεωρητική ανάλυση και εφαρμογή στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Βίτσου, Μ. (2016). Το κουκλοθέατρο ως διαπολιτισμικό και επικοινωνιακό εργαλείο στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: μία μελέτη περίπτωσης στους μαθητές προσχολικής ηλικίας των τμημάτων εκμάθησης ελληνικής γλώσσας στη Στοκχόλμη. Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ναύπλιο.

Γαβριηλίδου, Γ. (2016). Διεύρυνση δεξιοτήτων για ακαδημαϊκούς σκοπούς στη δεύτερη/ξένη γλώσσα: σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση προγράμματος γλωσσικής κατάρτισης. Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Γαλαντόμος, Ι. (2009). Η διδασκαλία των μεταφορών και των ιδιωτισμών της νέας ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος.

Δημοπούλου, Β. (2010). Το λεξιλόγιο της φύσεως στις στερεότυπες εκφράσεις και στους ιδιωματισμούς: σημασιολογική ανάλυση και εφαρμογή στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Zaga, E. (2004). Η συμβολή των μαθημάτων ειδικότητας στη γλωσσική αγωγή: η διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας με έμφαση στο περιεχόμενο των γνωστικών αντικειμένων του αναλυτικού προγράμματος. Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Θώμου, Π. (2006). Λεξι(λογι)κές συνάψεις (lexical collocations) στη Νέα Ελληνική ως ξένη γλώσσα. Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ρέθυμνο.

Ιωάννου, Σ. (2020). Η διορθωτική ανατροφοδότηση σε αρχάριους μαθητές κατά τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Κασσωτάκη, Ε. (2006). Συμπληρώματα του ρήματος: από τη θεωρία στη διδακτική πράξη για τα ΝΕ ως ξένη γλώσσα. Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ρέθυμνο.

Kim, H. (2015). Η χρονική και αποψιακή μορφολογία στη διδασκαλία της ελληνικής και της κορεατικής ως ξένων γλωσσών. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Κίτσα, Π. (2001). Ζητήματα παραγωγής του λεξιλογίου: η αλλομορφική ετεροίωση ε / ο στα Νέα Ελληνικά με προοπτικές εφαρμογής στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής σε ξένους. Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Κόντα, Ε. (2013). Η κατάκτηση της ελληνικής από παιδιά με μητρική γλώσσα την τουρκική: στοιχεία από την ονοματική συμφωνία και τη μορφολογία. Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Μητσιάκη, Μ. (2014). Φωνολογική διαβάθμιση των #CC της ΝΕ: γραμματική μοντελοποίηση και διδακτικές εφαρμογές για την ελληνική ως Γ2. Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Μόγλη, Μ. (2019). Μαθαίνοντας την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα σε μη-τυπικές μορφές εκπαίδευσης. Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος.

Νεστοράτου, Σ. (2018). Η κατάκτηση της μορφολογίας του επιθέτου στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Παναγόπουλος, Π. (2022). Πολυπλοκότητα, ακρίβεια και ευχέρεια στην παραγωγή γραπτού λόγου της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας: μια ψυχογλωσσολογική προσέγγιση για τον ρόλο της εργαζόμενης μνήμης και του περιβάλλοντος εκμάθησης. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Παντελόγλου, Ε. (2017). Η δεξιότητα της κατανόησης προφορικού λόγου στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Παραδιά, Μ. (2004). Σχεδιασμός, ανάπτυξη και εφαρμογή διαδικτυακού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για την παραγωγή του γραπτού λόγου: η περίπτωση της ενισχυτικής διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε μαθητές με προχωρημένο επίπεδο ελληνομάθειας. Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος.

Ρουμπής, Ν. (2019). Η αξιοποίηση της νεοελληνικής λογοτεχνίας στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Ρουσουλιώτη, Θ. (2009). Μη απλές λεξικές μονάδες και εκμάθηση της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας: η περίπτωση των σύνθετων λεξικών μονάδων. Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Σαμιώτη, Π. (2015). Ζητήματα διεπαφής λεξικού και σύνταξης και εφαρμογή στη νέα ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα: φραστικές και λεξικές μετοχές παρακειμένου. Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ρέθυμνο.

Σουκαλοπούλου, Μ. (2021). Η Όψη στην Ελληνική ως Γ1/Γ2: Πειραματική διερεύνηση και εφαρμογές για τη διδακτική πρακτική. Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Σταμούλη, Σ. (2010). Η Ανάπτυξη του Αφηγηματικού Λόγου στην Ελληνική ως Πρώτη και Δεύτερη Γλώσσα. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Συκαρά, Γ. (2017). Κίνητρα και στρατηγικές εκμάθησης των μαθητών της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Τακούδα, Χ. (2016). Η διδασκαλία του ελληνικού ακαδημαϊκού λόγου σε ξενόγλωσσους φοιτητές. Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Τζιμώκας, Δ. (2018). Γραμματικά λάθη των μαθητών της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας και η κωδικοποίησή τους βάσει ηλεκτρονικών σωμάτων κειμένων. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Τζοβάρα, Π. (2017). Απόδοση και συμφωνία του γραμματικού γένους στη νέα ελληνική ως δεύτερη γλώσσα: μια ψυχογλωσσολογική μελέτη. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Χαραλαμποπούλου, Ε. (2006). Αρχές σχεδιασμού και κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών λογισμικών για την αυτομάθηση της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Χατζηθεοδώρου, Α. (2018). Κατάκτηση και διδασκαλία της τροπικότητας από Τούρκους μαθητές της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Χατζηπαναγιωτίδη, Ά. (2005). Η ελληνική γλώσσα ως ξένη: η περίπτωση της Παρευξείνιας ζώνης: Ρωσία – Ουκρανία – Γεωργία. Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα.

Μεταπτυχιακές Διπλωματικές Εργασίες

Zmijanjac, K. (2010). Απόκτηση της συμφωνίας μεταξύ ουσιαστικού και επιθέτου στην ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα: σύγκριση δύο διδακτικών παρεμβάσεων. Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Πουρσανίδου, Ε. (2010). Η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας: περίπτωση των εγχειριδίων της Ε’ και ΣΤ’ τάξης (μεθοδολογία, αρχές). Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία, Δημοκρίτειο Πανεπίστημιο Θράκης, Κομοτηνή.

Στανελούδη, Π. (2014). Η αξιοποίηση των αφηγηματικών κειμένων των Ανθολογίων του Δημοτικού Σχολείου για τη διδασκαλία της δομής σε παλιννοστούντες και αλλοδαπούς μαθητές. Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία, Δημοκρίτειο Πανεπίστημιο Θράκης, Κομοτηνή.

Συμεωνίδου, Χ. (2020). Ανάλυση διδακτικών εγχειριδίων διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας για ενήλικες ως προς τις στρατηγικές μάθησης και χρήσης που προάγουν. Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία, Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα.

Τζόρτζογλου, Φ. (2017). Στρατηγικές εκμάθησης της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής διαχείρισης της γλωσσικής ετερότητας: η περίπτωση των μουσουλμανοπαίδων στα δημόσια και μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Ροδόπης. Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία, Δημοκρίτειο Πανεπίστημιο Θράκης, Κομοτηνή.

Scroll to Top